1. päivä
2. päivä
3. päivä
4. päivä
5. päivä
6. päivä
7. päivä
8. päivä
9. päivä
10. päivä
11. päivä
12. päivä
13. päivä
14. päivä
15. päivä

Retkiohjelma
Playa del Ingles
Hyvä tietää

2. Päivä

Maanantai 4.1.1999

Aamulla heräsimme jo 8.30 paikallista aikaa, mikä varmaankin osaksi johtui aikaerosta. Koska jääkaappi ammotti tyhjyyttään eikä meillä ollut muuta ravintoa kuin edellisenä yönä hotellin respasta saamamme vesipullo, lähdimme etsimään ruokakauppaa josta löytäisimme aamiaistarvikkeet.

Löysimmekin hotellin läheisyydestä kolme ruokakauppaa, joista yhteensä saimme hankittua kaiken tarpeellisen. Teen löytäminen osoittautui kaikkein vaikeimmaksi urakaksi, kanarialaiset taitavat olla erittäin mieltyneitä kamomillateehen...

Päästyämme takaisin hotelliimme huomasimme vielä yhden kummallisuuden huoneestamme. Keittiössä oli nimittäin kaasuhella. Emme tietenkään olleet tajunneet ostaa tulitikkuja kaupasta, joten juoksimme vielä hotellin alakerrassa olevaan kauppaan ja ostimme niitä. Vihdoinkin, kellon ollessa noin 11 pääsimme syömään aamupalaa.

Ne tulitikut eivät muuten olleet mitään ihan tavallisia tulitikkuja. Luultavasti Kanarian saarilla on niin suuri pula puusta, ettei tulitikkuihin raaskita sitä käyttää, joka tapauksessa ostamamme tulitikut olivat jostain kummallisesta, muovin kaltaisesta aineesta tehtyjä. Joka tapauksessa parvekkeen näkymää ihaillessa oli hyvä mutustella panecilloja, vai mitä ne sämpylät nyt olivatkaan.

Saatuamme aamupalan syötyä päätimme lähteä tutkimaan paikkoja. Kartasta etsimme sopivan reitin rantaan eli dyyneille ja lähdimme taivaltamaan sinne. Päivä oli kuuma emmekä tajunneet ottaa mukaan aurinkovoidetta joten retkestä tuli aika lyhyt. Pääsimme kuitenkin rantaan saakka ja kävelimme uskomattoman suurilla dyyneillä ja kahlasimme jäisen kylmässä merivedessä.

Illalla kävimme syömässä läheisessä pizzeriassa, jonka tarjoilija halusi väkisin puhua kanssamme ruotsia. Ehkä siitä virkamiesruotsin kurssista oli sittenkin jotain hyötyä...

Koska emme ehtineet edellisenä yönä nukkua kovinkaan montaa tuntia, olimme ruuan jälkeen niin väsyneitä että menimme jo aikaisin nukkumaan.